Změňte svůj jídelníček

8. 6. 2018

zdrava_strava_

Chcete zhubnout a nemáte čas docházet na konzultace k nutričním specialistům? Chtěli byste jídelníček na míru a hubnout z pohodlí domova? Dnes vám přinášíme článek, sepsaný ve spolupráci se společností Chci jíst lépe, která se zaměřuje na on-line jídelníčky na míru. S Klubem pevného zdraví navíc získáte na on-line jídelníček slevu až 23 %. Níže vám přinášíme hlavní body, které je třeba brát na zřetel při změně vašeho jídelníčku.

1. Motivace

Je fajn, že se zamýšlíte nad tím, proč si ubližujete jídlem a nedostatkem pohybu, a že jste se to rozhodla změnit. Dnes je první den Vaší cesty ke štíhlejšímu a zdravějšímu tělu.

Pokud chcete opravdu se sebou něco udělat, změnit životní styl jednou provždy, je důležité přeorientovat svoji motivaci na tu pozitivní, abyste ve změnách pokračovala i po skončení našeho seriálu. A jak taková pozitivní motivace vlastně vypadá? Každodenní pohyb a zdravá strava není nutné zlo, abyste sundala ta svoje odporná kila. Je to přesně naopak. Vaše tělo a zdraví jste Vy sama a měla byste pro sebe chtít to nejlepší, což je pravidelný sport, čerstvé nerafinované potraviny, dobrý pitný režim, dostatek spánku, ale také vyhýbání se negativním lidem, situacím a stresu. A to, že při tom zhubnete a budete se cítit v kondici a plná energie je už jen logický bonus k celkovému zdraví. Přejeme Vám hodně pevné vůle!

2. Principy sestavování jídelníčku - kolik, čeho, jak rozdělit během dne.

Druhý den Vašeho snažení si musíme ujasnit jednu zásadní věc. Pokud budete pouze držet dietu, tak něco shodíte a stanete se takovou zmenšenou kopií toho, jak vypadáte nyní. Pokud budete jen cvičit bez úpravy špatného stravování, budete postupem času docela v kondici, trochu se vám zrychlí metabolismus, ale nebude to nikdy tolik, aby se spálil nadbytek Vašich tukových zásob. Avšak pokud spojíte úpravu jídelníčku se zařazením každodenního pohybu, dosáhnete synergického efektu, kdy se účinky obojího nesčítají, ale násobí.

Obecné principy jsou jednoduché a známé. Nevynechávat snídani, jíst více menších porcí denně, ráno a dopoledne zařadit více sacharidů, večer jich ubírat, v každém jídle přijmout adekvátní porci bílkovin, vyhýbat se rafinovaným potravinám a polotovarům, cukru a výrobkům z bílé mouky, zlepšit pitný režim.

Potom jsou tu individuální rady k úpravám jídelníčku, u nichž hraje roli věk, metabolismus, prodělané diety, zdravotní stav, aktivita během týdne i dne, sklony k různým dietním chybám a podobně. Je maximálně vhodné nechat si sestavit jídelníček na míru.

3. Principy cvičení. Jak často cvičit, jaké sporty vybírat, posilování.

Při snaze o celkovou proměnu Vašeho těla mějte na paměti, že významný tělesný pohyb by měl být součástí každého Vašeho dne. Je to přirozená potřeba, aby všechny tělesné procesy probíhaly správně.

Rozdíly jsou pak především v intenzitě, druhu a objemu tréninků. Pro nejlepší výsledky je nejúčinnější intervalový trénink, kdy se střídají úseky s maximální intenzitou s úseky v nižších tepovkách. Příkladem může být kruhový trénink nebo střídání běhu a chůze. Takový trénink je vhodný alespoň 3x týdně. Dále zařazujte dlouhodobé aktivity s nízkou aerobní zátěží, kdy budete spalovat čistě jen tukové zásoby. Je ale zásadní, aby taková aktivita trvala několik hodin v kuse. Například celodenní výlet na kole nebo pěšky. A do třetice se hodí i tréninky vysokointenzivní, kdy Vaše tepová frekvence je většinu času na maximu. Jsou to například lekce tabaty, hiit, alpiningu a podobně. Pozor ale na případná zdravotní omezení jako jsou vysoký tlak a jiné kardiovaskulární potíže. Obecně platí, pokud jste dosud nesportovala, nebo jste po dlouhé sportovní pauze, začněte zvolna, třikrát týdně. 


Mohlo by vás zajímat

zena_

Letní tip - jahodový krambl s mandlovou drobenkou

31. 5. 2018

Klub pevného zdraví ve spolupráci s partnerem Country Life vám přináší letní tip na něco dobrého k snědku. Podívejte se na videorecept, kde se dozvíte jak na pokračování »

zdrava_strava2

Jarní tip - toast s pestem z medvědího česneku

16. 4. 2018

Klubu pevného zdraví ve spolupráci s partnerem Country Life vám přináší jarní tip na něco dobrého k snědku Podívejte se na videorecept, kde se dozvíte jak na pokračování »

otazky

Na co se nás nejčastěji ptáte k příspěvkům v roce 2018

10. 4. 2018

Všeobecná zdravotní pojišťovna s bezmála 6 miliony pojištěnců je suverénně největší pojišťovnou v České republice a to s sebou nese obrovské pokračování »

Nejste členem klubu?

Pokud jste pojištěncem VZP, můžete díky Klubu pevného zdraví získat benefity pro celou rodinu. Využít můžete některou z mnoha atraktivních slev u našich smluvních partnerů. Více o klubu


Jak se stát pojištěncem VZP?

Je to snadné - vyplňte formulář na webu


Kalkulačka příspěvků


 
Informace o klubu

Nenechte si nic utéct